Tietosuoja ja tietoturva osana organisaation kulttuuria

Tietosuojakouluttaja-organisaatioissa turvallisuuskulttuuri on keskeisessä asemassa. Tietosuojaan ja tietoturvaan kiinnitetään huomiota jokapäiväisessä työssä.

Koko organisaatio ylimmästä johdosta lähtien on sitoutunut kehittämään käytäntöjään jatkuvasti. Tällä tavalla organisaatiot voivat ehkäistä tietoturvaloukkauksia ja suojata tehokkaasti asiakkaidensa henkilötietoja.

Koulutus on kulttuurin kulmakivi

Henkilöstön säännöllinen koulutus on olennainen osa vahvan turvallisuuskulttuurin rakentamista. Se lisää työntekijöiden tietoisuutta erilaisista uhkista ja opettaa heitä suojautumaan niiltä. Koulutus auttaa pitämään tietosuojan ja tietoturvan merkityksen  kirkkaana mielessä, myös kiireisimpinä hetkinä, jolloin niiden huomioiminen on erityisen tärkeää.

Palaa etusivulle